Een systeem voor HR-zaken, informatie delen via een ander systeem en veiligheidszaken ouderwets op papier regelen. Dit horen we vaak wanneer we in gesprek zijn met verschillende organisaties. Voor medewerkers is het werken met verschillende systemen vaak verwarrend, niet efficiënt en onoverzichtelijk. Hierdoor missen ze vaak belangrijke informatie en zijn processen niet op orde. In dit blogartikel nemen we je mee in de uitdagingen omtrent interne communicatie, het belang van één centraal platform en maak je kennis met de alles-in-één oplossing van Business Apps.
Uitdagingen omtrent interne communicatie
Je herkent het vast; medewerkers die op verschillende locaties werken, verschillende werktijden hebben én ook nog verschillende talen spreken. Hoe zorg je er dan voor dat je iedereen bereikt? We zien dat veel bedrijven daarom op zoek gaan naar een manier om hun desk- én non-deskmedewerkers te kunnen bereiken via één centraal platform.
Hierbij gaat het vaak om formele communicatie: nieuws, wijzigingen, updates en andere belangrijke informatie dat gedeeld wordt vanuit de organisatie naar medewerkers. Maar interne communicatie gaat ook om informele communicatie; jubileums en verjaardagen vieren van medewerkers, foto’s van activiteiten delen en vooral niet te vergeten de interactie tussen medewerkers onderling. Informele communicatie is net zo belangrijk als formele communicatie wanneer het gaat om interne communicatie en de binding met je personeel.
Hoe creëer je één centraal platform?
Het vinden van één systeem waarin je alles in kunt verwerken, is waarschijnlijk een onmogelijke opgave. Daarom kan het verstandig zijn om op zoek te gaan naar een systeem dat één centraal platform creëert en naar verschillende systemen kan linken. Zo hoeven je gebruikers maar één systeem te openen om toegang te krijgen tot alle informatie en communicatie die voor hen van toepassing zijn. Met één centraal platform kun je gemakkelijker bijdragen aan verschillende wensen. Een KAM-coördinator heeft namelijk andere eisen voor een systeem dan bijvoorbeeld een HR- of communicatiemedewerker dat zal hebben.
Maak kennis met de oplossing van Business Apps
Waar de focus eerst alleen lag op het ontwikkelen van apps, hebben wij sinds kort iets nieuws ontwikkeld: het social intranet. Dit is een webomgeving van de app waarmee de meest gebruikte functionaliteiten in de app nu ook toegankelijk zijn via het web. Met deze innovatie is het voor organisaties mogelijk om één centraal platform te creëren waar alles rondom communicatie, informatie, HR en veiligheid samenkomt. Of een organisatie alleen de app, alleen het social intranet of juist allebei de omgevingen willen gebruiken, het is allemaal mogelijk!
Ontdek hier alle functionaliteiten van de alles-in-één oplossing van Business Apps.
De voordelen van de combinatie van het social intranet en een eigen app
Ondanks dat wij ons richten op een mobile first omgeving, is de toegevoegde waarde van het samen gebruiken van het social intranet en de app groot.
- Geen gedoe met schakelen tussen pc en telefoon: iedere medewerker heeft toegang tot het platform vanaf zijn/haar voorkeursdevice.
- Verbind desk- en non-deskmedewerkers met elkaar: ook al zien desk- en non-deskmedewerkers elkaar niet vaak, via dit platform blijven ze met elkaar in contact en verbinding. Dit verhoogt de interactie en daarmee de betrokkenheid van jouw personeel.
- Altijd op de hoogte van het laatste nieuws: ongeacht waar en wanneer ze werken, welke taal ze spreken en het device dat ze gebruiken, je medewerkers zullen altijd op de hoogte zijn van het laatste nieuws en toegang hebben tot belangrijke informatie.
Ben jij benieuwd naar wat Business Apps voor jouw organisatie kan betekenen? En wil je alle mogelijkheden ontdekken van de alles-in-één oplossing van Business Apps? Plan dan geheel vrijblijvend een adviesgesprek in met een van onze consultants of download de brochure.
Lees meer