De zorg is overbelast. Er is meer werk dan personeel, personeel raakt hierdoor overspannen en hierdoor wordt het tekort alleen maar groter. Ondanks deze en andere uitdagingen is digitalisering een positieve ontwikkelingen in de zorg. Steeds meer communicatie in de zorg wordt gedigitaliseerd. Zo ook de communicatie naar en met cliënten, familie en verwanten. In dit blogartikel nemen we je mee in onze oplossing voor de uitdagingen omtrent cliëntcommunicatie.

Communiceren kan soms een uitdaging zijn, ook met cliënten. Informatie die maar op één fysieke locatie wordt gedeeld, informatie die wordt vergeten of niet aankomt, verschillende communicatiekanalen, geen overzicht, een informatieoverflow en ga zo maar door. Vele redenen waardoor het soms fout kan gaan in de communicatie met cliënten, hun familie en verwanten. Hiervoor hebben wij van Business Apps een oplossing ontwikkeld.

Business Apps als tool

Een eigen app van Business Apps is dé oplossing om communicatie met cliënten, hun familie en verwanten te optimaliseren. Met de vele verschillende functionaliteiten, zijn de mogelijkheden eindeloos. Wij leggen uit hoe een app verschillende uitdagingen in de zorg kan oplossen:

  • Delen van nieuws: deel belangrijk nieuws over bijvoorbeeld parkeerwijzigingen voor bezoekers (familie en verwanten), bezoekersregelingen of juist leuke nieuwtjes zodat er meer interactie wordt gecreëerd. Last-minute of crisiscommunicatie? Met onze push- en pop-upberichten breng je iedereen direct op de hoogte.
  • Voorleesfunctie: onze app biedt de mogelijkheid om met de voorleesfunctie berichten voor te lezen. Zo bereik je ook laaggeletterden of slechtzienden.
  • Communiceer gericht naar groepen: communiceer gericht naar bepaalde ontvangstgroepen zodat iedereen alleen de informatie ontvangt die voor hen relevant is.
  • Agenda met activiteiten: in de agenda kunnen activiteiten worden gedeeld waarnaar cliënten zich kunnen aanmelden. Zet daarnaast de agenda ook in om extra begeleiding te werven en laat mensen zichzelf aanmelden. Aanmeldingen zijn eenvoudig te beheren.
  • Belangrijke informatie delen en altijd bij de hand: alle informatie die een nieuwe cliënt nodig heeft, is gemakkelijk terug te vinden in de app. Zo hebben ze altijd alle informatie bij de hand.

Wil je meer weten over onze oplossing? Schrijf je dan direct in voor ons webinar en ontdek alle mogelijkheden.

Ipse de Bruggen kiest voor een eigen app

Zorgorganisatie Ipse de Bruggen heeft een eigen app voor de communicatie met hun cliënten. De app is daarnaast ook te gebruiken door wettelijke vertegenwoordigers, ouders en begeleiders. In de app zijn verschillende bouwstenen te vinden: nieuws, filmpjes, agenda met activiteiten, contactgegevens, filmpjes van zumbales en andere bewegingsoefeningen, informatie over de zorg, cursussen en meer.

De app is ingericht zodat cliënten alle informatie tot hun beschikking hebben betreft hun zorg en de keuzes die daarbij gemaakt moeten worden. Daarnaast is er ook content te vinden die bedoeld zijn om activiteiten leuker te maken.

Ben jij benieuwd naar wat onze oplossing voor jouw organisatie kan betekenen? Plan dan vrijblijvend een adviesgesprek in met één van onze adviseurs of download vrijblijvend onze brochure voor meer informatie.

Lees meer

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.