We hoeven je niet te vertellen dat de zorg overwerkt is. Er is meer werk dan personeel, personeel raakt hierdoor overspannen en hierdoor wordt het tekort alleen maar groter. De verwachting is dat het tekort oploopt, daarom is het des te belangrijker dat je jouw bestaande personeel binnenboord houd, maar hoe pak je dit aan in deze tijden?

De focus op het behouden van medewerkers en vrijwilligers in de zorg wordt alsmaar belangrijker. Natuurlijk geeft een salarisverhoging en een extra training een boost, maar hen faciliteren en het bevorderen van werkgeluk is echt de key. Wanneer je dit goed doet, kun je pas echt aan de verwachtingen van jouw medewerkers voldoen.

Het welzijn, werkgeluk & verbinding van medewerkers staat op één.

In het algemeen is het welzijn van medewerkers belangrijk voor de groei en ontwikkeling van een organisatie. Een gezonde en tevreden werknemerspopulatie zorgt ervoor dat personeel binnenboord blijft en bijdraagt aan een productieve organisatie. Maar hoe hou je nou als organisatie iedereen betrokken en gelukkig? Vooral in de zorg, waar veel medewerkers verschillende werktijden en plekken hebben blijft dit een grote uitdaging.

Wij van Business Apps hebben dé tool ontwikkeld om altijd en overal met jouw personeel te communiceren.

Een eigen app van Business Apps is een laagdrempelige oplossing om met personeel en vrijwilligers te communiceren, ze te waarderen, informeren en faciliteren. Met de vele verschillende functionaliteiten, zijn de mogelijkheden eindeloos:

 Social feed: Houd je cliënten, vrijwilligers en medewerkers op een moderne en interactieve manier op de hoogte. Creëer interactie met een ‘like’ en/of ‘reactie’ en bepaal zelf wat zichtbaar is voor welke persoon. Voeg teksten, foto’s, bijlagen en/of formulieren toe. Met de social feed zorg je voor verbinding tussen medewerkers.

Crisiscommunicatie met pushmeldingen: via pushmeldingen kun je in crisissituaties altijd communiceren naar jouw medewerkers en/of vrijwilligers. Ook kun je instellen om alleen naar specifieke groepen berichten te sturen. Zo kun je met een paar drukken op de knop gerichter communiceren.

Inschrijvingen van cursussen/trainingenformulieren binnen de app van Business Apps kunnen worden ingezet om inschrijvingen van cursussen en trainingen te regelen. Hierdoor zijn alle inschrijvingen overzichtelijk op één plek terug te vinden.

Verschillende talende app ondersteunt meerdere talen. Hierdoor kunnen medewerkers en vrijwilligers die de taal niet (helemaal) beheersen worden geïnformeerd en bereikt.

Flexibele inzet van vrijwilligers: met de mogelijkheid om ad-hoc te communiceren naar vrijwilligers, kunnen vrijwilligers flexibeler worden ingezet. Ook is er de mogelijkheid dat vrijwilligers zichzelf kunnen aanmelden voor bepaalde activiteiten.

Specifieke hulpvragen delensoms zijn er hulpvragen en dan kan het handig zijn om deze oproep naar een specifieke groep te communiceren. Met groepen kan er op verschillende factoren worden gefilterd (bijvoorbeeld locatie of vereiste vaardigheden).

Bring a friend: in de app kan een tegel toegevoegd worden waarbij bestaand personeel nieuwe medewerkers of vrijwilligers kunnen aandragen. Hang hier een leuke beloning aan en ontdek of dit de instroom vergroot.

Declaraties online verwerkeneindeloos declaratieformulieren fysiek ondertekenen en langs verschillende afdelingen laten gaan is verleden tijd met een eigen app. Via een formulier kan een medewerker of vrijwilliger eenvoudig declaraties indienen en kan de verantwoordelijke deze snel goedkeuren.

Ben jij benieuwd of onze app dé oplossing is voor jullie zorgorganisatie? Plan dan geheel vrijblijvend een demo in met een van onze adviseurs. Vast van start met het bevorderen van meer werkgeluk? Download ons gratis e-book: 5 stappen naar meer werkgeluk binnen de zorg.

Lees meer

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.