Optimale Communicatie in een internationaal bedrijf

Bij Optimum heeft de implementatie van een communicatie-app een transformatie in interne verbinding en efficiëntie teweeggebracht. Stephanie Peters deelt haar inzichten.

Verbinding in een groeiend bedrijf

Naarmate Optimum groeide en haar aanwezigheid uitbreidde naar diverse landen, ontstond er een noodzaak om de interne communicatie te optimaliseren. Tot op heden verliep dit via e-mails of mededelingen op prikborden in de kantine, maar hierdoor gingen veel zaken vaak onopgemerkt voorbij.

“We werden steeds groter en met vestigingen in Nederland, Duitsland, Denemarken en België, was het cruciaal dat we effectief met elkaar konden communiceren en op de hoogte blijven van wat er op andere locaties gebeurt.”

Een app als strategische keuze

Na grondig onderzoek van diverse communicatiemiddelen, stak de app er bovenuit als het meest veelzijdige en toegankelijke platform. Daarom heeft Optimum besloten voor een app te kiezen, bovendien was dit een gemakkelijke manier om werknemers altijd en overal te bereiken.

“We kozen voor een app omdat het interactief kan zijn en iedereen gemakkelijk toegang kan krijgen. Bovendien is het persoonlijk en iedereen heeft tegenwoordig een telefoon.”

“In deze digitale tijd is de app niet zomaar een tool; het is de lijm die ons team samenbindt, waarbij iedereen, ongeacht locatie, gelijktijdig op de hoogte blijft.”

Stephanie Peters

Marketing & communicatiemedewerkers
Optimum Group

Gebruikers reacties

De introductie van de app heeft niet alleen de communicatie binnen Optimum vereenvoudigd, maar ook de betrokkenheid van medewerkers vergroot. Er is meer interactie en medewerkers kunnen zelf ook op nieuwsberichten reageren.

“Onze medewerkers zijn blij dat ze nu meer betrokken zijn bij wat er binnen het bedrijf gebeurt. Met de telefoon kan iedereen nu gemakkelijk overal bij.”

Altijd up-to-date

Snelle nieuwsberichten hebben binnen Optimum een directe en positieve impact gehad op het delen van belangrijke bedrijfsontwikkelingen. Stephanie illustreert dit met een voorbeeld:

 “Bij een recente prestatie waar een van onze bedrijven een nieuw certificaat kreeg, was het geweldig om dat direct te delen. Dankzij de nieuwsberichten weet iedereen het meteen.”

Nieuwsgierig geworden? Vraag gratis een brochure aan en ontdek alle mogelijkheden of laat je inspireren door een van onze adviseurs.

Ontdek meer succesverhalen