Iedereen altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen
Ontdek hoe De Klok Logistics met hun nieuwe communicatiemiddel werknemers betrokken en geïnformeerd houdt.
Kwaliteit, service & betrokkenheid
De Klok Logistics is een toekomstgericht Nederlands logistiek dienstverlener opererend vanuit Nijmegen. Bij De Klok Logistics staan staat kwaliteit, service en betrokkenheid voorop. Niet alleen naar hun klanten, maar ook naar hun personeel. Personeel betrokken en geïnformeerd houden is een uitdaging, vooral wanneer personeel onderweg is en op verschillende vestigingen werken. Dit is dé reden waarom De Klok Logistics een app van Business Apps heeft aangeschaft. Nu houden ze hun waardevolle personeel betrokken waar ze ook zijn.
Verschillende vestigingen in verbinding
De Klok Logistics heeft niet alleen een effectief middel om informatie over te brengen, maar het heeft ook de onderlinge betrokkenheid van het personeel aanzienlijk vergroot. Voorheen was er weinig inzicht onder werknemers in wat er gaande was op andere vestigingen, maar met hun eigen app is dat verleden tijd. In deze tijd waarin vrijwel iedereen een telefoon bij de hand heeft, verbindt deze app het personeel op een nieuwe manier. Marian Roelofs en Pieta Bekers van De Klok Logistics delen hun ervaringen met de app van Business Apps.
“Door de app is het duidelijker geworden wat de werknemers op verschillende vestigingen doen. Hierdoor is er onderling meer begrip en binding tussen de werknemers.”
Tijdbesparend
Een van de meest werk verlichtende en tijdbesparende functionaliteit is het invullen van formulieren. Veel medewerkers moeten regelmatig formulieren invullen voor bijvoorbeeld het bestellen van bedrijfskleding. Dit bracht uitdagingen met zich mee. Formulieren kwamen niet bij de juiste personen uit, moesten geprint worden en daarna handmatig worden ingevoerd. Pieta en Marian geven aan dat sinds het implementeren van hun eigen personeelsapp dit veel werk uit handen heeft genomen. Medewerkers vullen in de app gemakkelijk formulieren in die voor hen bedoeld zijn, alles wordt automatisch opgeslagen en is gemakkelijk in één keer te exporteren.
“De online formulieren zijn makkelijk in te vullen en worden direct doorgestuurd naar de juiste persoon. Hierdoor besparen we veel tijd.”
“De app is uiterst gebruiksvriendelijk, zelfs voor medewerkers die minder bekend zijn met mobiele technologie. Business Apps dacht mee over welke functionaliteiten het meest relevant waren, waardoor iedereen bij De Klok Logistics nu alle benodigde informatie binnen handbereik heeft.”
Marian Roelofs-Welgraven
HR Manager bij De Klok Logistics
Veilige communicatie voor chauffeurs
De Klok Logistics koos bewust voor Business Apps als app-ontwikkelaar vanwege de functionaliteiten automatische vertaling en de voorleesfunctie. Voor werknemers die geen Nederlands spreken, biedt de app een automatische vertaling. Dit betekent dat alle content uit de app automatisch wordt aangepast naar de taalinstellingen van je telefoon. De voorleesfunctie wordt gebruikt voor laaggeletterde én door de chauffeurs. De chauffeurs zijn vaak onderweg en kunnen niet altijd hun berichten of nieuwsbrieven lezen. Hiervoor is de voorleesfunctie een ideale oplossing!
“Door de voorleesfunctie gaan onze chauffeurs veiliger op weg. De chauffeurs kunnen tijdens de stops even snel een nieuwsbrief of een bericht laten voorlezen. Dit ervaren chauffeurs als erg prettig.”
Laagdrempelige communicatie
De samenwerking met Business Apps is door De Klok Logistics als prettig ervaren. Pieta en Marian benadrukken de laagdrempelige communicatie, snelle respons op vragen en de waardevolle begeleiding vanuit projectmanagement. De app is uiterst gebruiksvriendelijk, zelfs voor medewerkers die minder bekend zijn met mobiele technologie. Business Apps dacht mee over welke functionaliteiten het meest relevant waren, waardoor iedereen bij De Klok Logistics nu alle benodigde informatie binnen handbereik heeft.
“Als we ergens tegenaan liepen, kregen we gelijk reactie. Er werd veel met ons meegedacht en er kwamen gelijk oplossingen.”