Laagdrempelig maar persoonlijk, zo omschrijven wij de communicatie via een pushbericht.

“Let op! Nog 3 dagen om je vakantiedagen door te geven.” “Let op! Aanmelding kerstdiner verloopt a.s. vrijdag, meld je nog snel aan!” “Eindelijk, onze nieuwe website is live! Neem een kijkje.” Dit soort zinnen zijn voorbeelden van een kort, sterk en persoonlijk pushbericht.

Pushmeldingen zorgen ervoor dat jij de juiste doelgroep op het ultieme moment bereikt met een relevante mededeling. Een laatste herinnering, een nieuwtje waar iedereen absoluut van op de hoogte moet zijn, een last-minute wijziging, een productiefout of virus? Allemaal onderwerpen en gebeurtenissen waarvoor een pushbericht perfect is.

Toch is het van groot belang dat de ontvangers niet geïrriteerd raken door de pushberichten en deze als onnodig en te veel gaan zien. Om dit te voorkomen is een juiste inzet van pushberichten essentieel. Uit ervaring hebben wij een viertal tips opgesteld waar rekening mee gehouden moet worden bij het versturen van pushberichten.

1. “Sta toe”

Misschien logisch maar toch wordt dit nog té vaak vergeten. Vraag altijd voor het inschakelen van pushberichten toestemming aan de ontvangers. Anders gaan zij deze zien als schending op hun privacy.

2. Zend met mate

Niemand wil iedere dag een nieuwsbrief ontvangen van hetzelfde bedrijf, dit geld hetzelfde voor pushberichten. Stuur een pushbericht alleen als het echt nodig is. Zo voorkom je een overload en daarmee irritatie bij de ontvangers.

3. Kort maar krachtig

Gebruik de juiste content, héél belangrijk! Wanneer je een pop-up krijgt van het pushbericht willen ontvangers direct zien waar het over gaat. Moet ik iets doen? Moet ik iets zien? Is er iets gewijzigd? Dit moet in één keer duidelijk zijn. Begin bijv. met ‘Let op!’, ‘Yes’, ‘Eindelijk’ of andere duidelijke uitspraken.

4. Leef je in

Organisaties die bellen tijdens het avondeten, de meeste mensen knappen daar erg op af. Wat we hiermee bedoelen is dat de tijd waarop je een pushbericht verstuurd cruciaal kan zijn. ’s Ochtends, na de lunch of juist wat later in de avond zijn voor veel bedrijven goede tijden om een bericht te versturen.

Lees meer

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.