Bij een groeiend internationaal bedrijf is effectieve interne communicatie erg belangrijk, zo ook bij Optimum Group. Bij Optimum heeft de implementatie van een medewerkers app een ware transformatie teweeggebracht. In de manier waarop medewerkers met elkaar verbonden zijn en hoe efficiënt informatie wordt gedeeld. Stephanie Peters deelt haar inzichten in deze opmerkelijke verandering.

Hoe behoud je verbinding in zo’n groot internationaal bedrijf?

Optimum, met vestigingen in Nederland, Duitsland, Denemarken en België, stond voor de uitdaging om de groeiende organisatie met succes te verbinden. Traditionele methoden, zoals e-mails en mededelingen op prikborden, waren niet effectief en vaak gingen belangrijke zaken onopgemerkt voorbij.

Na zorgvuldig onderzoek van verschillende communicatiemiddelen kwam een app als meest veelzijdige en toegankelijke oplossing naar voren. De keuze voor een medewerkers app bleek niet alleen handig vanwege de interactiviteit, maar bood ook de mogelijkheid om medewerkers overal en altijd te bereiken. “In deze digitale tijd is de app niet zomaar een tool; het is de lijm die ons team samenbindt, waarbij iedereen, ongeacht locatie en (moeder)taal, gelijktijdig op de hoogte blijft,” aldus Stephanie.

Wat vind je in de medewerkers app van Optimum?

De app bevat 10 bouwstenen: nieuws, bedrijfsinformatie, kalender, academy, HR, formulieren, vacatures, smoelenboek, ideeënbus en persoonlijke inbox.

Het afgelopen jaar werd vestiging nieuws en algemeen nieuws veruit het meest gebruikt. De snelle verspreiding van nieuwsberichten binnen Optimum heeft een directe en positieve impact gehad op het delen van belangrijke bedrijfsontwikkelingen. Stephanie illustreert dit met een concreet voorbeeld: “Bij een recente prestatie waar een van onze bedrijven een nieuw certificaat kreeg, was het geweldig om dat direct te delen. Dankzij de nieuwsberichten weet iedereen het meteen.” Dit heeft ook de betrokkenheid van medewerkers binnen Optimum vergroot. Doordat medewerkers zelf ook op de nieuwsberichten kunnen reageren is er veel meer interactie.

Waarom een medewerkers app van Business Apps?

“We kozen voor een app omdat het interactief kan zijn en iedereen gemakkelijk toegang kan krijgen. Bovendien is het persoonlijk en heeft iedereen tegenwoordig een telefoon.” vertelt Stephanie. Daarom besloot Optimum voor een app te kiezen, bovendien was dit een gemakkelijke manier om werknemers altijd en overal te bereiken.

Kortom: verbindend, strategisch, betrokkenheid en altijd up-to-date. Tot nu toe is Stephanie erg tevreden over de app en benieuwd naar wat de app in de toekomst nog voor hen gaat betekenen.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor een eigen app? Vraag nu een gratis adviesgesprek aan.

Lees meer

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.