Selectief informatie verspreiden via één middel: een eigen app

Elke groep medewerkers ontvangt alleen informatie die voor hen relevant is. Zo is iedereen altijd op de hoogte van de juiste informatie.

personeelsapp
schoonmaak app

Essentiële informatie binnen handbereik

Marinka Trimbos, locatiemanager bij het Maxima Medisch Centrum – SenS!, ging op zoek naar een middel om al hun 250 medewerkers van de juiste informatie te voorzien. Vroeger gebeurde dit met memo’s in de kantine, dit werkte niet goed omdat SenS! op deze manier niet selectief informatie kon verspreiden. Hierdoor missen medewerkers vaak essentiële informatie. Nu met de app van Business Apps, kunnen deze memo’s selectief verspreid worden. Hierdoor ontvangt elke groep medewerkers alleen de informatie die voor hen relevant is en zijn zij altijd goed op de hoogte.

Maxima Medisch Centrum

SenS! is een facilitaire omgeving waarbinnen schoonmaakonderhoud, periodieke werkzaamheden, glazen wassen, ongediertebestrijding, beddenreiniging en andere facilitaire onderdelen zijn ondergebracht. In het Maxima Medisch Centrum, locatie in Veldhoven, verzorgt SenS! met zo’n 250 medewerkers al deze onderdelen. Communiceren naar al deze medewerkers is nog nooit zo gemakkelijk geweest met de app van Business Apps.

“Informatie delen ging bij ons voornamelijk op de ouderwetse manier, via memo’s die opgehangen werden in de kantine. Maar niet iedereen werkt op dezelfde tijden of komt in de kantine. De memo’s werden dus ook niet goed gelezen, waardoor medewerkers belangrijke informatie misten. We dachten, iedereen zit op hun telefoon dus laten we daar iets mee doen.”

De implementatie & samenwerking

De app is sinds 2020 in gebruik. Iedereen die nieuw in dienst komt wordt gevraagd de app te downloaden. Wij kunnen medewerkers niets verplichten, maar iedereen download moeiteloos de app op hun (privé)telefoon. Dit komt doordat we het vakantie aanvraagproces via de app laten verlopen. Dit heeft gezorgd voor een goede implementatie en is de favoriete functionaliteit van medewerkers.

De samenwerking met Business Apps is Marinka goed bevallen. Er wordt goed meegedacht en er is een vast contactpersoon. Zo nu en dan volgt Marinka een webinar met relevante tips over hoe je de app nog optimaler in kunt zetten.

“Het is fijn als iemand je attendeert op hoe je jouw app écht optimaal in kunt zetten. Tijd om dat zelf uit te zoeken is er vaak niet, door jullie expertise kan ik deze kennis gemakkelijk toepassen zonder dat ik er zelf veel tijd aan kwijt ben.”

Een goede oplossing

Marinka was op zoek naar een oplossing om alle medewerkers te kunnen bereiken. Iedereen heeft vandaag de dag een telefoon, en dus kwamen zij al snel uit op een mobiele oplossing. Juist met veel praktijkgerichte medewerkers werkt de app simpel en laagdrempelig. Iedereen kan er gemakkelijk mee overweg en er kunnen vertaalfuncties worden ingeschakeld.

“Ik heb het gevoel dat we mensen veel meer bereiken. We hebben verzendgroepen aangemaakt zodat we kunnen zeggen: deze memo is alleen van toepassing op deze groep mensen. Voorheen hadden we zoveel memo’s, die niet voor iedereen even relevant waren. Toen konden we de memo’s nog niet selectief verspreiden. We merkten dat personeel snel afzwakte, omdat zij dachten dat de memo niet relevant voor hen was. Hierdoor gebeurde dat ook als de memo’s wél voor hun bedoeld waren. Op deze manier liepen mensen allerlei belangrijke informatie mis. Door de verzendgroepen in de app van Business Apps is dit probleem verholpen.”

“De app werkt ontzettend fijn, ook toen ik een tijdje met verlof ben geweest konden collega’s het bedienen van de app gemakkelijk overnemen omdat het systeem toegankelijk is voor iedereen. We werken met één contactpersoon van Business Apps, wat ik ook fijn vind, die weet en begrijpt wat wij voor behoeftes hebben.”

Marinka Trimbos

Locatiemanager Maxima Medisch Centrum – SenS!

Nieuwsgierig geworden? Vraag gratis een brochure aan en ontdek alle mogelijkheden of laat je inspireren door een van onze adviseurs.

Ontdek meer succesverhalen