Compleet nieuwe look & feel
OpenHR maakt al sinds 2014 met veel succes gebruik van de Business App. Kortgeleden gaven zij hun huisstijl én logo een make-over, daardoor kon hun app ook wel een likje verf gebruiken. Samen zijn we aan de slag gegaan om de wensen, doelen en mogelijkheden in kaart te brengen, zowel op visueel als inhoudelijk vlak. Inmiddels hebben de apps de inhoud en uitstraling die bij de nieuwe huisstijl past.
“We merken dat door de nieuwe vormgeving en indeling de app strakker en overzichtelijker is. Dit zien we ook terug in de gebruikersaantallen van beide apps.”
Waarom een app?
Wij vroegen aan Kiki, HR recruiter bij OpenHR, waarom haar voorkeur opnieuw uitging naar een app en geen ander communicatiemiddel. Hierop antwoordde zij:
“Een app is het meest toegankelijk voor onze doelgroep, HR-professionals. Wij merken dat alles nu via de/ een app gaat, aangezien iedereen zijn/haar telefoon altijd bij de hand heeft. Het is voor onze doelgroep makkelijk om de app te openen en door de openstaande vacatures te scrollen. Deze hebben we dan ook bewust niet afgeschermd.”
“Business Apps biedt een persoonlijke, snelle en vriendelijke service met veel kwaliteit en ze denken mee met de wensen en behoeften van de klant.”
Kiki Delleman
HR recruiter bij OpenHR
Een tool voor extra service
De apps worden ingezet om de service te vergroten en hun doelgroep te faciliteren door hun aanbod over- en inzichtelijk te maken. Hierbij kunnen zij met een pushbericht de gewenste personen bereiken, altijd en overal en of zij nou op zoek zijn naar een nieuwe baan of niet.
“Met de app kunnen wij onze dienstverlening richting een nieuwe job nog verder optimaliseren. Met de app creëren wij meer gemak, overzicht en gebruiksvriendelijkheid aan te bieden aan onze doelgroep.”
Gelinkt aan het systeem
Alle vacatures zitten gekoppeld aan het systeem van OpenHR. Hierdoor komen vacatures die toegevoegd worden in het systeem, ook direct in de app te staan. Dit vonden zij een zeer belangrijk vereiste van het product, aangezien dit hen veel tijd scheelt wat betreft het beheren van de app.
“Wij hebben de app zo ingericht dat het makkelijk is voor onze doelgroep, maar ook voor onszelf. Zo kunnen wij ons blijven richten op onze diensten.”