Project Description

Verminderen van vragen en het stroomlijnen van communicatie

Ontdek hoe FanWork Musicals efficiënter is gaan werken, tijd bespaart en ouders en kinderen optimaal informeert met inzet van Business Apps.

0
Gebruikers altijd up-to-date over activiteiten en communiceren eenvoudig via de app
0
Verschillende communicatiekanalen teruggebracht naar één app
0%
Gebruikt de app regelmatig, een grote efficiëncy slag voor Fanwork Musicals

Vernieuwd en praktisch

Wouter Blijleven, eigenaar van FanWork Musicals, is altijd op zoek naar vernieuwing. Zo ook op het gebied van communicatie. In 2017 vond hij het tijd voor een app. Deze behoefte ontstond nadat het informeren en communiceren via de app steeds meer struggles opleverde en een klantlogin op de website ook niet na behoren werkte. Hij zocht een middel waarin hij alles eenvoudig kon communiceren; naar alle ouders en klanten maar ook naar specifieke groepen. Zo kwam hij uit bij een eigen FanWork Musical app.

“Een app is de meest handige manier om te communiceren.”

Lesdata en afmelden

Voor de app kreeg Wouter regelmatig telefoontjes en mailtjes met de vraag wanneer de vakanties waren, of de lessen doorgingen en of ouders hun kind konden afmelden. Dit is nu verleden tijd. Via de app checken ouders en leerlingen zelf eenvoudig het lesrooster; zo zijn zij altijd op de hoogte van wat, waar en wanneer. Daarnaast melden leerlingen zichzelf en/of ouders hun kind eenvoudig af via de app. Hier zijn geen mails of telefoontjes meer voor nodig.

“Sinds de app staat er nog zelden iemand voor een gesloten deur.”

“Voor ons is de app een hartstikke mooi communicatiekanaal voor al onze ouders én leerlingen. Het neemt ons heel veel werk uit handen.”

Wouter Blijleven

Direct bij FanWork Musicals

Uitgebreide functionaliteiten

Wouter heeft gekeken naar wat zijn de mogelijkheden wat betreft een app, wat moet de app bezitten en hoe moet deze eruit komen te zien? Vooral de functionaliteiten speelden een belangrijke rol, die bleken uit zijn onderzoek bij ons het meest uitgebreid en relevant.

“Ik heb uitgebreid onderzoek gedaan en bij jullie waren de functionaliteiten het meest uitgebreid en relevant voor onze musicalschool.”

Heldere communicatie

Dit was het doel van Wouter en door de app hebben ze die bereikt. Niet alle ouders waren direct enthousiast maar door continue te blijven verwijzen naar de app gebruikt nu 91% van alle ouders de app. Ook steeds meer (wat oudere) leerlingen maken gebruik van de app.

Door de app hebben zij één verzamelplaats gecreëerd voor alle informatie. Dit scheelt hen veel digitale contactmomenten waardoor ze nu meer tijd hebben voor andere zaken!

Nieuwsgierig geworden? Wij adviseren je graag!

Neem contact met ons op
Plan een online demo in

Ontdek meer succesverhalen