Het bundelen van alle communicatie in één middel: een app

Ontdek hoe Cadettencorps al hun communicatiemiddelen heeft gebundeld tot één middel, hiermee creëren zij meer overzicht en besparen zij tijd.

Leden apps
0
Gebruikers altijd up-to-date over activiteiten, vacatures en nieuws
0%
Van de geopende bouwstenen is Algemeen nieuws
0
Leden hebben een eigen persoonlijke login

Een complete app

Voordat Cadettencorps aan de slag ging met een app van Business Apps, maakten zij al gebruik van een andere app. Ze liepen er echter tegen aan dat ze met deze app alleen berichten konden versturen, terwijl er ook de wens was om meer zaken zoals formulieren, documenten en een agenda te delen. Hierdoor gebruikten zij ook WhatsApp als middel naast hun huidige app.

“Wij zochten een app waarin we zowel berichten kon versturen als documenten en waar je formulieren in kan vullen. Dat had onze oude app niet, de app van Business Apps die we nu hebben wel.”

Het enigste communicatiemiddel

Laura, 1e Lid van de Senaat van het Cadettencorps, communiceerde in het begin via de app én WhatsApp. Al snel werd dat onoverzichtelijk voor hun leden en startte de zoektocht naar een nieuwe oplossing. Sinds de overstap naar Business Apps, gebruiken zij nu alleen nog maar de app als communicatiemiddel. Fijn voor haar, de voorzitters én voor de leden van het Cadettencorps, want alles werd direct een stuk overzichtelijker.

“Mensen kunnen reageren onder een bericht, dit zorgt ervoor dat we met één antwoord eenzelfde vraag van andere leden ook direct beantwoorden.”

“De app is een uitermate sterk communicatiemiddel, dusdanig sterk dat je eigenlijk geen andere meer nodig hebt voor je interne communicatie.”

Laura

1e Lid van de Senaat van het Cadettencorps

Nieuws en documenten

Cadettencorps is een vereniging van ruim 600 leden, onderverdeeld in 10 onderverenigingen. Het hoofddoel van de app is dan ook alle leden juist te informeren en de betrokkenheid te verhogen.

Om dit te doen heeft iedere voorzitter van een ondervereniging een eigen beheerderslogin. Deze deelt dus ook zelf de berichten voor zijn/haar vereniging. Ieder jaar krijgen de nieuwe voorzitters een korte uitleg over hoe zij de app kunnen gebruiken en tips voor het gebruik. Door het eenvoudige beheersysteem gaat dit altijd soepel en snel.

“Iedere week worden er ongeveer 15 berichten geplaatst vanuit verenigingen of het hoofdbestuur om onze leden op de hoogte te brengen van vacatures, nieuws en evenementen.”

Heldere communicatie

Laura ervaart het contact met Business Apps prettig en snel. Er wordt goed meegedacht, ze verplaatsen zich in haar wensen en situatie en geven op basis hiervan altijd een goed en bruikbaar advies.

Daarnaast vindt zij het heel fijn dat er zo flexibel omgegaan wordt met wensen en op- of aanmerkingen. Tot slot vind ze het een groot voordeel dat het CMS zo eenvoudig is. Hierdoor is zij niet veel tijd kwijt met het geven van uitleg aan anderen en kan zij zich meer focussen op haar eigen werkzaamheden.

“Als ik de samenwerking met Business Apps in drie woorden zou moeten omschrijven dan zijn dat: flexibel, snel en meedenkend.”

Ledencommunicatie verbeteren met een app

Nieuwsgierig geworden? Vraag gratis een brochure aan en ontdek alle mogelijkheden of laat je inspireren door een van onze adviseurs.

Ontdek meer succesverhalen