Een effectief intranet is een krachtig hulpmiddel om de interne communicatie binnen je organisatie te verbeteren. Het biedt een centrale plek waar medewerkers informatie kunnen vinden, documenten kunnen delen en met elkaar kunnen communiceren. In dit blogartikel bespreken we hoe je een intranet voor medewerkers kunt inzetten om zo de samenwerking en productiviteit te verhogen. 

Wat is een intranet? 

Een intranet is een besloten netwerk binnen een organisatie, bedoeld voor het delen van informatie, communicatie en samenwerking. Het is vergelijkbaar met het internet, maar dan specifiek ontworpen voor intern gebruik door medewerkers in een afgeschermde omgeving. Een intranet biedt een platform voor medewerkers om te communiceren, informatie te delen en efficiënt samen te werken. 

Voordelen van een intranet voor medewerkers 

  1. Verbeterde communicatie: Een intranet verbetert de communicatie tussen medewerkers door het aanbieden van één centraal communicatiemiddel. Medewerkers kunnen gemakkelijk en snel belangrijke informatie vinden/delen en met elkaar in contact komen. Dit helpt om iedereen op de hoogte te houden van belangrijke updates en veranderingen binnen de organisatie. 
  1. Toegankelijkheid van informatie: Met een intranet hebben medewerkers eenvoudig toegang tot alle benodigde informatie, van beleidsdocumenten tot handleidingen en procedures. Dit vermindert de tijd die wordt besteed aan het zoeken naar informatie en verhoogt de efficiëntie. 
  1. Verbeterde bedrijfscultuur: Door het delen van bijvoorbeeld successen en bedrijfswaarden vergoot je de betrokkenheid van medewerkers en wordt hiermee de bedrijfscultuur verbetert. 
  1. Centraal platform: Een intranet maakt gebruik van één centraal platform waar alle belangrijke tools en informatie worden geïntegreerd. Dit voorkomt versnippering van informatie en zorgt voor een gestroomlijnde werkomgeving. 

Het social intranet van Business Apps 

Het social intranet van Business Apps biedt één centraal platform voor alle communicatie, informatie en veiligheid binnen jouw organisatie. Dit betekent dat medewerkers toegang hebben tot alle informatie ongeacht of ze op kantoor, onderweg of thuis werken. Dit zorgt ervoor dat iedereen binnen de organisatie gemakkelijk bereikbaar is en blijft. Met functionaliteiten zoals nieuwsfeeds, chatfuncties, documentbeheer en HR-zaken, zorgt het social intranet ervoor dat iedereen verbonden en op de hoogte blijft via één platform. Ben je benieuwd naar alle mogelijkheden? Download vrijblijvend onze brochure. 

Ben je opzoek naar een platform waarmee je óók non-deskmedewerkers kunt bereiken? Combineer dan het social intranet met een eigen medewerkers app en creëer één centraal platform. Op die manier blijven desk- én non-deskmedewerkers gemakkelijker met elkaar verbonden. De combinatie met de app zorgt voor een optimale communicatie tussen organisatie en medewerkers onderling ongeacht hun werklocatie, tijden, device of moedertaal. 

Ben jij nieuwsgierig geworden naar hoe je met de oplossingen van Business Apps de communicatie van jouw organisatie naar een hoger niveau kan tillen? Plan dan vrijblijvend een adviesgesprek in met één van onze consultants. 

Lees meer

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.