Communiceren met medewerkers is niet gemakkelijk. Binnen een bedrijf zijn er verschillende type medewerkers. Neem een chauffeur en een kantoormedewerker, de een is gemakkelijker te bereiken dan de ander en daarnaast kan het ook zijn dat de een manieren van communiceren fijner vind dan de ander. 

Bijna elk bedrijf loopt wel eens tegen het probleem aan dat de communicatie minder lekker loopt dan gewenst. Dan ga je als bedrijf op zoek naar een oplossing. Wij hebben verschillende interviews gehouden met klanten die vanuit elk een ander probleem hebben gekozen voor een app van Business Apps. Omdat je het wiel niet altijd zelf uit hoeft te vinden zetten we er een paar voor je op een rijtje! Om deze manier krijg je inzichten hoe andere bedrijven dit aanpakken.

FanWork Musicals
In 2017 vond Wouter Blijleven, eigenaar van Fanwork Musicals, het tijd worden voor een eigen app. Deze behoefte ontstond bij hun doordat het communiceren naar ouders en klanten, maar ook naar specifieke groepen steeds stroever verliep. Aan de hand van dit probleem zocht hij een middel waarin hij alles eenvoudig kon communiceren naar iedereen.

Heldere communicatie was dan ook het doel van Wouter en dit doel heeft hij bereikt. In het begin was het voor ouders even wennen maar door continu te blijven verwijzen naar de app gebruikt nu 91% van alle ouders de app.

“Voor ons is de app een hartstikke mooi communicatiekanaal voor al onze ouders én leerlingen. Het neemt ons heel veel werk uit handen.”

Benieuwd naar het gehele artikel? Lees snel verder en kijk hoe zij alle ouders, kinderen en klanten weten te bereiken.

Nedcargo
Elles Zwinkels, HR adviseur bij Nedcargo, was op zoek naar een eigentijdse oplossing om al hun medewerkers te bereiken. Nedcargo is een internationaal logistiek bedrijf. Dit betekent dat er ook veel medewerkers onderweg zijn en simpelweg niet beschikken over een laptop of computer. Vanuit dit probleem ging Nedcargo op zoek naar een mobiele applicatie, want een mobiel heeft immers iedereen.

“Alle informatie die we delen zoals arbeidsvoorwaarden, bedrijfsregelingen en corona updates plaatsen we in de app. Op deze manier is het echt transparant voor elke medewerker en dat is erg positief.”

Benieuwd naar het gehele artikel? Lees snel verder en kijk hoe zij al hun medewerkers weten te bereiken.

Veld Koeltechniek

Veld Koeltechniek heeft te maken met veel non-desk medewerkers in de buitendienst. Hen allen gelijktijdig bereiken was een grote uitdaging. Patricia Groothuis, marketing & communicatie specialist, was op zoek naar een ander platform dan de mail omdat niet alle medewerkers over een intern mailadres beschikken. Al snel kwam zij bij een app uit, wat volgens Patricia een modern middel is waarmee je iedereen tegelijk en veel sneller kan informeren. De bouwsteen ‘nieuws’ en functionaliteit ‘pushberichten’ zijn favoriet.

“Door de app is iedereen beter en sneller geïnformeerd. Zaken als een personeelshandboek, verlof aanvragen en andere informatie is nu altijd en overal bij de hand.’

Benieuwd naar het gehele artikel? Lees snel verder en kijk hoe zij al hun medewerkers weten te bereiken.

Naast deze bedrijven hebben we ook interviews gehouden met Ventill, MultiFix en Open HR en HRbaan. Ben jij benieuwd naar hun verhaal en hoe zij de app inzetten om hun communicatie met personeel, leden of een gehele community te verbeteren? Klik hier!

Wij zijn constant bezig met het verspreiden van het verhaal van anderen, hou dus goed de website in de gaten en ontdek hoe andere bedrijven hun interne communicatie verbeteren.

Meer tips over het betrekken van medewerkers? Vraag ons gratis e-book aan vol handige tips & tricks.

Vraag het e-book aan
e-book betrokkenheid medewerkers

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Lees meer blogartikelen