Het kan ingewikkeld en als veel werk klinken. Toch is een eigen app het middel waarmee je in deze tijd, gemakkelijk, in één klik, al jouw personeel kunt bereiken. Het proces is leuker, flexibeler en korter dan je denkt. We nemen je mee door de stappen.

 

Stap 1: opstarten

Start samen op met onze experts. Alles begint bij een geheel vrijblijvend adviesgesprek. Komen jullie er samen uit en heb je het idee dat je hét middel hebt gevonden om jouw personeel/leden of community te bereiken? Onze experts denken graag met je mee! Zij gaan samen met jou op zoek naar de beste oplossingen voor jouw vragen en wensen.

Stap 2: kies het ontwerp en de bouwstenen

De app wordt geheel in de huisstijl van jouw bedrijf gemaakt. Daarnaast zijn er nog verschillende ontwerpen waaruit je kunt kiezen. Samen met onze experts gaan jullie kijken welk ontwerp voor jullie het beste past en welke bouwstenen jullie nodig hebben in jullie app.

“We hadden er gelijk een goed gevoel bij; minder kosten, bredere functionaliteiten en geen poespas. Het was simpel en snel in te richten en het voldeed meteen aan de behoefte die we op dat moment nodig hadden: breed communiceren naar iedereen.’’ – Patricia Groothuis, marketing communicatie specialist, Veld Koeltechniek

Stap 3: het vullen van de app

Bij deze stap kan het vullen van de app beginnen. Dit kun je doen met vernieuwende content maar ook met bestaande content die bijvoorbeeld al op de website staat. Deze kun je gemakkelijk overnemen en daarom kan jouw app al binnen één dag gevuld zijn. Met ons gemakkelijke CMS-systeem is het vullen van de app voor iedereen een makkie.

“De app is simpel in gebruik, makkelijk te beheren, geen programmeer dingen of moeilijke taken. Het is makkelijk te gebruiken in de app, maar ook de achtergrond is goed en gemakkelijk te beheren. Dat is echt het doorslaggevende geweest.” – Elles Zwinkels, HR adviseur Nedcargo 

Stap 4: bereik en betrek medewerkers

Nu je app klaar staat is het natuurlijk de bedoeling dat medewerkers hem gaan downloaden. Dit kan via verschillende manieren. Hou onze blogartikelen en social media posts in de gaten, daar delen wij vaak tips over hoe jij je app onder jouw personeel kan verspreiden. Lees het artikel: Zo zorg je voor een optimale implementatie van jouw app.  Hierin vindt je tips over hoe je dit kunt aanpakken.

Stap 5: evalueer en wijzig waar nodig

Wij kunnen ons goed voorstellen dat wanneer de app live is, er misschien toch dingen zijn die anders moeten. Het kan ook voorkomen dat je reacties krijgt van jouw personeel waardoor je erachter komt dat je bepaalde belangrijke elementen nog mist in je app. Daarom plannen wij altijd een evaluatiegesprek met je in en kijken we samen naar welke wijzigingen er doorgevoerd moeten worden.

‘’Wat we plezierig vinden is het jaarlijkse moment dat we met zijn allen gaan evalueren. Dan kijken we naar waar veel gebruik van gemaakt wordt en is de indeling die je hebt gemaakt nog de meest reële? Verder is het prettig om jullie nieuwsbrieven te ontvangen waarin jullie tips en tricks delen. Dit alles zijn voor ons erg positieve zaken. De samenwerking ervaren wij als plezierig. Als we aan de bel trekken, we weten jullie te vinden!’’ – Peter Kalee, HR manager Blinck

Ben je na het lezen van deze stappen benieuwd of een app relevant kan zijn voor jouw bedrijf? Vraag geheel gratis een adviesgesprek aan of probeer een gratis test app.

Lees meer

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.