Digitaliseren, daar is waar het al jaren om draait. Ook binnen het bedrijfsleven is dit een begrip dat vooraan staat in de rij. Zo is het gebruik maken van een app steeds populairder geworden de afgelopen jaren. Het is belangrijk dat ook medewerkers deze app als fijn ervaren, dit doe je voornamelijk door een fijne sfeer te creëren in de app. Maar waarom is dit zo belangrijk?
Door een goede sfeer te creëren maak jij het als bedrijf makkelijk voor de medewerkers om vrijwillig terug te keren naar de app als zij informatie zoeken. Je kan het zien als sociale media, maar dan voor interne communicatie. Bij een goede betrokkenheid worden berichten vaker gelezen, wordt er gereageerd en geliked. Ook zorgt deze open communicatie voor meer transparantie binnen het bedrijf. In het onderstaande deel van deze blog wordt vertelt hoe je extra sfeer toevoegt aan jouw app!
1. Sluit niemand van het personeel buiten
Binnen een bedrijf zijn enorm veel verschillende soorten mensen. Het is belangrijk dat er voor ieder wat wils is. Scheer dus niet al je medewerkers over één kam. De interesses per afdeling liggen bijvoorbeeld totaal ergens anders, houd hier rekening mee!
2. Playlist voor werkmuziek
Muziek, voor de een werkt het wel en voor de ander werkt het niet. Met een kleine terugkoppeling naar het vorige punt hoeft dus niet ieder bericht of iedere feature aantrekkelijk te zijn voor iedere werknemer. Door verschillende playlisten te maken op bijvoorbeeld Spotify, en hier een hyperlink van te maken in de app, kan de medewerker binnen één klik een heerlijke afspeellijst luisteren.
3. Mijlpalen vier je samen
Wanneer er een prestatie wordt behaald vier je dit natuurlijk niet alleen. Plaats deze mijlpalen in de app en geef hierbij de betrokken afdeling een compliment, hiermee geef je ondanks de thuiswerktijden het personeel weer extra trots en motivatie om te blijven werken!
4. Interessante nieuwtjes en feitjes
Om het personeel up-to-date te houden is het een leuk idee om nieuwtjes en feitjes de deur uit te gooien waar het personeel iets aan heeft. Kom bijvoorbeeld met nieuwtjes die hét gespreksonderwerp kunnen zijn tijdens de pauzes.
Na het lezen van deze blog benieuwd geworden over hoe je jouw bedrijfsapp het beste kan promoten? Lees dan ons blog over het promoten van jouw bedrijfsapp!
Lees meer