Het delen van informatie is enorm belangrijk voor de transparantie van een bedrijf, hierdoor voelen medewerkers zich betrokken bij het bedrijf en dit zorgt voor een betere motivatie! Maar welke informatie is relevant om te delen met je personeel?

Ieder bedrijf heeft zijn eigen aanpak in het delen van informatie met het personeel. De een doet het informeel en de ander doet het juist formeel. Deze keuze is altijd goed, zolang het maar bij jullie identiteit past. Waar wel een goed/ fout in zit, is in welke informatie er gedeeld wordt met het personeel. Hieronder lichten wij enkele tips toe m.b.t. het delen van informatie:

Taboe binnen het bedrijf

Dit jaar is voor de zestiende keer het ‘Beste Werkgeversonderzoek’ uitgevoerd en gepubliceerd. Uit dit onderzoek blijkt dat de beste werkgevers informatie delen over onderwerpen die normaal als ’taboe’ of ‘verboden’ worden gezien binnen een bedrijf. Denk hierbij aan: winst, omzet en klanttevredenheid.

We snappen dat het eng en kwetsbaar is om deze onderwerpen in de spotlight te zetten, toch blijkt het een onderwerp te zijn waar medewerkers geïnteresseerd in zijn. Hierdoor krijgen zij een beter inzicht in wat er gebeurt in een bedrijf, dit zorgt voor meer betrokkenheid, inspiratie en vertrouwen bij het personeel.

Stimuleer een gezonde levensstijl

De gezondheid van je medewerkers is enorm belangrijk, voor henzelf maar ook voor het bedrijf. Gezond personeel, is gelukkig personeel Met name in de thuiswerktijden is het belangrijk om het personeel te blijven herinneren aan een gezonde levensstijl; zowel fysiek als mentaal. Een gezonde levensstijl zorgt voor een effectieve werkwijze en heeft enorm veel invloed op het humeur van de medewerkers. Deel zo nu en dan tips en tricks en laat medewerkers dingen met elkaar delen, zo blijven ze verbonden met elkaar.

Tip! Organiseer interne challenges die betrekking hebben op een gezonde levensstijl. Bijvoorbeeld wie de meeste stappen zet, een maand stoppen met roken of meedoen aan een hardloopwedstrijd.

Deel updates en nieuws vanuit de branche

Naast het scherp blijven op de levensstijl is het ook van belang om scherp te blijven op de branche. Branches veranderen sneller dan dat wij zelf doorhebben. De updates zijn werkgerelateerd en interessant voor de medewerkers. Daarnaast zorgt het ervoor dat zij snel kunnen schakelen als er veranderingen plaatsvinden in de branche.

Deze updates kan je in onze bedrijfsapp delen via nieuws en extra onder de aandacht brengen door middel van pushberichten. Via een pushbericht geef je een melding in het beginscherm van de telefoon waardoor medewerkers direct weten waar de update over gaat.

Na het lezen van deze blog benieuwd naar de interne communicatietrends? Lees dan snel ons blog over dé vier interne communicatietrends van 2021.

Lees meer

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.