Peter Kalee, HR manager van Blinck, merkte steeds vaker dat het bereiken van personeel niet gemakkelijk is. Schoonmakers zijn op verschillende tijden en plekken aan het werk. De mail werd steeds slechter gelezen, terwijl het betrokken houden van medewerkers steeds belangrijker wordt. De telefoon is volgens Peter hét middel om iedereen te bereiken, daarom koos Blinck in 2017 voor een app van Business App.

“Wij creëren graag verbondenheid met onze medewerkers zodat zij zich ook echt een Blinckmedewerker voelen. Dit noemen wij ook wel ‘uitblinckers’. Hierdoor hopen wij dat ze zich onderdeel voelen van het bedrijf. Een van de middelen om dit te realiseren is door te communiceren. Dit kan vandaag de dag natuurlijk niet efficiënter dan via een eigen app!”

Waar zetten zij hun app voor in?

Het is zoals in elke branche op dit moment moeilijk om nieuw personeel te werven. Blinck zet hun app in om medewerkers aan te sporen om aan de hand van beloningen nieuw personeel te werven. Daarnaast is bij de medewerkers de verloffunctionaliteit echt een favoriet. Het is een stuk laagdrempeliger en gemakkelijker om via deze weg verlof aan te vragen.

De functie ‘nieuws’ is bij Blinck ook een belangrijke. Vooral rondom de COVID-19 periode waren er steeds weer aanpassingen binnen de schoonmaakbranche, dit alles was gemakkelijk te delen via de functionaliteit ‘nieuws’. Naast corona updates worden er ook andere belangrijke zaken gedeeld zoals het aanvragen van verlof voor de zomervakantie.

“De functionaliteit ‘nieuws’ is een van onze favorieten. We delen belangrijke zaken en bereiken daarmee al onze medewerkers. Nu staat er bijvoorbeeld een bericht klaar omtrent verlofaanvragen voor de zomervakantie’’.

Meer tips over het betrekken van medewerkers? Vraag ons gratis e-book aan vol handige tips & tricks.

e-book betrokkenheid medewerkers

Plezierige samenwerking 

Peter geeft aan dat de samenwerking met Business Apps erg prettig is. Hij geeft aan het erg fijn te vinden dat er eens in de zoveel tijd gezamenlijk geëvalueerd wordt. Samen met Business Apps wordt er gekeken naar waar er veel gebruik van wordt gemaakt en of bijvoorbeeld de gekozen indelingen nog wel de juiste zijn.

‘’Wat we plezierig vinden is het jaarlijkse moment dat we met zijn allen gaan evalueren. Dan kijken we naar waar veel gebruik van gemaakt wordt en is de indeling die je hebt gemaakt nog de meest reële? Verder is het prettig om jullie nieuwsbrieven te ontvangen waarin jullie tips en tricks delen. Dit alles zijn voor ons erg positieve zaken. De samenwerking ervaren wij als plezierig. Als we aan de bel trekken, we weten jullie te vinden!’’

De hele klantcase lezen? Dat kan via de uitgebreide referentiecase van Blinck .

Lees meer

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.